CURS D'INICIACIÓ A LA SONORITZACIÓ DE CONCERTS
DILLUNS I DIMECRES DEL 13 DE GENER AL 17 DE FEBRER
HORARI: De 18:00 a 20:00h
PREU: 120€ (cal fer inscripció prèvia)
LLOC: Sala Clap
Professor: Paco Melero
IMPORTANT! El curs té una capacitat per 10 alumnes i assignació de places es farà per ordre d'inscripcions. Curs d'Iniciació a la Sonorització de concerts
Endinsa't en el món del so en directe i descobreix el paper del tècnic de so, les eines que fa servir i les tècniques bàsiques per aconseguir la millor experiència sonora en esdeveniments en viu. Aquest curs pràctic, de 11 sessions de 2 hores, et proporcionarà coneixements teòrics i pràctics per sonoritzar una banda en directe, des de l'ajust d’equips de so fins a la mescla i les tècniques específiques per a cada instrument. Aprèn a fer sonar els concerts com un professional! No cal experiència prèvia.
📍 El curs s'imparteix a la Sala Clap de Mataró amb Paco Melero. L'horari és de 18 a 20h els dies: 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de gener i 3, 5, 10, 12, 17 de febrer.
Continguts del curs:
1. Introducció
1.0 L'objectiu del curs
1.1 Tècnic de so en directe. Qué fa i quins són els seus rols?
1.2 Tècnic de so com a ofici. El món laboral
1.3 Teoría bàsica del so. Frecuencia, Amplitud i Timbre
1.4 Esquema d’un muntatge. Elements principals (P.A, FOH, Subs, FrontFill, Delays, SideFill, Monitors...)
1.5 Diccionari de bolo
2. Microfonía
2.1 Qué és un micròfon i quina és la seva funció
2.2 Tipus de microfonía. Dinàmic vs Condensador
2.3 Patrons Polars. Cardioide vs Omnidireccional
2.4 Caixes d’injecció DI. Passives vs Actives
2.5 Phantom Power +48v
2.6 Models estàndard de microfonía
2.7 Tècniques bàsiques de microfonía
3. Muntatge d’un concert de petit format
3.1 Preparem el material
3.2 Muntatge d’un sistema de P.A en trípode i monitors
3.3 Tipus de cables i connectors. Connexionat del sistema
3.4 Muntatge de taula analògica vs digital
3.5 Checkejant l’equip. Música vs Micròfon
3.6 Metodologia de treball. Ordre i anticipació a problemes
3.7 Sonorització de veus amb envío a monitors
4. Tècnic d’escenari
4.1 Tècnic d’escenari
4.2 Rider Tècnic. Interpretació i creació d’un Rider
4.3 Input Patch. Exemple pràctic
4.4 Sub-box i caixetins. Routing de la senyal
4.5 Sonorització Instruments (aplicant classe de microfonía)
5. Taula de So Digital - Part 1
5.1 Overview x32
5.2 Channel Strip
5.3 Gain - ajust de guany
5.4 Faders - V alor nominal 0dB
6. Taula de So Digital - Part 2
6.1 EQ - Gain/Freq/Q
6.2 Compresor
6.3 Input Patch. Local vs AES50
6.4 Output Patch. Auxiliars vs Matrius
7. Taula de So Digital. Tècnic de FOH - Part 3
7.1 V irtual SoundCheck. Simulació d’un concert
7.2 Equalitzant una banda
7.3 Compressors a la mescla
7.4 Efectes i plans sonors. Reverb i Delay
7.5 DCA
8. Tècnic de Monitors
8.1 P A + Monitors / P A i Monitors
8.2 Sistemes de comunicació. Talkback vs Intercom
8.3 Auxiliars Pre-fader vs Post-fader
8.4 Monitors. Cue monitor
8.5 In Ear Monitoring
8.6 Feedback. EQ Gràfic
9. Simulació d’un concert a la sala
9.1 Muntatge d’escenari
9.2 Connexionat de l’equip
9.3 Chekejant l’equip
9.4 Resolució de dubtes
9.5 Desmuntatge
10. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala
10.1 Muntatge d’escenari
10.2 Connexionat de l’equip
10.3 Checkejan’t l’equip
10.4 Rebent a la banda
10.5 Proves de so
10.6 Concert
10.7 Desmuntatge