CURS D'INICIACIÓ A LA SONORITZACIÓ DE CONCERTS

SALA CLAP De 18:00h a 20:30h.


CADA DIMECRES DES DEL 18 DE GENER AL 29 DE MARÇ (10 SESSIONS)

PREU: 100€ (cal fer inscripció prèvia)
Horari: Cada dimecres del 18 de gener al 29 de març de 18 a 20:30 (AMB EXCEPCIÓ DEL 8 DE MARÇ)
Professor: Paco Melero (MICS BCN)
Lloc: Sala Clap
IMPORTANT! El curs té una capacitat per 10 alumnes i l'assignació de places es farà per ordre d'inscripcions


Curs d’iniciació al so directe. Coneixerem la figura del tècnic de so, quines són les seves eines i tècniques bàsiques per dur a terme diferents tasques dins de l'àmbit del so.Des de sonoritzar un instrument, conèixer tècniques de mescla, muntatge i ajust de l'equip amb l'objectiu de poder sonoritzar una banda de música en directe. El plantejament inicial són 10 sessions amb 2 hores i mitja de durada que conformen un total de 25 hores formatives en les quals l'alumne assolirà els conceptes bàsics teòrics i pràctics per iniciar-se com a tècnic de so en directe. Curs dirigit a persones amb interès per a la sonorització de concerts en viu. Aprendràs com fer sonar bé un concert en directe i t'iniciaràs en un sector en plena expansió! No cal experiència prèvia

Continguts del curs:
1. Introducció
1.0 L'objectiu del curs
1.1 Tècnic de so en directe. Qué fa i quins són els seus rols?
1.2 Tècnic de so com a ofici. El món laboral
1.3 Teoría bàsica del so. Frecuencia, Amplitud i Timbre
1.4 Esquema d’un muntatge. Elements principals (P .A, FOH, Subs, FrontFill, Delays, SideFill, Monitors...)
1.5 Diccionari de bolo

2. Microfonía
2.1 Qué és un micròfon i quina és la seva funció
2.2 Tipus de microfonía. Dinàmic vs Condensador
2.3 Patrons Polars. Cardioide vs Omnidireccional
2.4 Caixes d’injecció DI. Passives vs Actives
2.5 Phantom Power +48v
2.6 Models estàndard de microfonía
2.7 Tècniques bàsiques de microfonía

3. Muntatge d’un concert de petit format
3.1 Preparem el material
3.2 Muntatge d’un sistema de P A en trípode i monitors
3.3 Tipus de cables i connectors. Connexionat del sistema
3.4 Muntatge de taula analògica vs digital
3.5 Checkejant l’equip. Música vs Micròfon
3.6 Metodologia de treball. Ordre i anticipació a problemes
3.7 Sonorització de veus amb envío a monitors

4. Tècnic d’escenari
4.1 Tècnic d’escenari
4.2 Rider Tècnic. Interpretació i creació d’un Rider
4.3 Input Patch. Exemple pràctic
4.4 Sub-box i caixetins. Routing de la senyal
4.5 Sonorització Instruments (aplicant classe de microfonía)

5. Taula de So Digital - Part 1
5.1 Overview x32
5.2 Channel Strip
5.3 Gain - ajust de guany
5.4 Faders - Valor nominal 0dB

6. Taula de So Digital - Part 2
6.1 EQ - Gain/Freq/Q
6.2 Compresor
6.3 Input Patch. Local vs AES50
6.4 Output Patch. Auxiliars vs Matrius

7. Taula de So Digital. Tècnic de FOH - Part 3
7.1 V irtual SoundCheck. Simulació d’un concert
7.2 Equalitzant una banda
7.3 Compressors a la mescla
7.4 Efectes i plans sonors. Reverb i Delay
7.5 DCA

8. Tècnic de Monitors
8.1 P A + Monitors / PA i Monitors
8.2 Sistemes de comunicació. Talkback vs Intercom
8.3 Auxiliars Pre-fader vs Post-fader
8.4 Monitors. Cue monitor
8.5 In Ear Monitoring
8.6 Feedback. EQ Gràfic

9. Simulació d’un concert a la sala
9.1 Muntatge d’escenari
9.2 Connexionat de l’equip
9.3 Chekejant l’equip
9.4 Resolució de dubtes
9.5 Desmuntatge

10. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala
10.1 Muntatge d’escenari
10.2 Connexionat de l’equip
10.3 Checkejan’t l’equip
10.4 Rebent a la banda
10.5 Proves de so
10.6 Concert
10.7 Desmuntatge



INSCRIPCIONS

SI VOLS ESTAR ASSABENTAT/DA DELS PROPERS CONCERTS I ACTIVITATS.

Subscriu-te al newsletter!

Al subscriure't, declares haver estat informat de les condiciones sobre protecció de dades personals, acceptant i consentint el tractament automatitzat dels mateixos per part de www.casadelamusica.cat